Contentstrategie

Niet het eerste wat er in je op komt als je wilt starten met het inzetten van content, ook niet het eerste wat je wilt doen. Toch is een goede contentstrategie belangrijk om effectief te communiceren. 

"Het inzetten van content zonder contentstrategie is als het bouwen van een huis zonder bouwtekening. Het kan goed gaan maar de kans is enorm klein"

Illustration

Waarom een strategie zo belangrijk is?

Laten we gewoon eerlijk zijn, bijna niemand zit te wachten op de theoretische uitwerking. En daarom zijn wij er ook, wij vinden dit namelijk wel erg leuk!
Net als bij topsport is een goede strategie al het halve werk. Heb je ooit een voetbalteam een WK zien winnen zonder trainer? De trainer is de persoon met de strategie. Gaat het niet goed met het team? Dan gaat de trainer er als eerste uit zodat er een nieuwe strategie komt.
Deze voorbeelden lijken een beetje overdreven maar dit is precies hoe het ook binnen een bedrijf gaat. Er wordt nagedacht over de bedrijfsstrategie, maar waarom niet over een marketingstrategie?

Ontdek je CORE

Wat zijn de waarden van je bedrijf? Wat is je ideale klant? Krijg antwoorden op deze vragen in onze interactieve workshop!

De 3 stappen van een contentstrategie

1

Doelstelling

De belangrijkste vragen zijn; Wat is het doel van de content? Wat wil je ermee bereiken en wanneer is de content succesvol?

2

De funnel

Hoe ziet de funnel eruit? Welke content kunnen we op welke plek inzetten om de juiste doelgroep met de juiste boodschap te bereiken?

3

Plan

Nu we alles in kaart hebben gebracht stellen we een plan op met welke content er gemaakt moet worden en waar deze content aan moet voldoen.

Onze visie

Het inzetten van videocontent in de marketingmix is belangrijker dan ooit! Dit is ook de reden dat alle grote bedrijven video's inzetten, en met succes!
Videoproducties zijn goedkoper dan ooit, maar kunnen alsnog in de kosten lopen. Daarom is het belangrijk om eerst de contentstrategie goed neer te zetten. Wat wil je bereiken met de video('s)? Wie wil je aanspreken met de video('s)? En wat wil je dat de kijker doet na het kijken van de video('s)?
Voordat we beginnen aan een productie moeten we antwoord hebben op deze vragen, want pas dan is videocontent effectief. Bij BASKO Producties denken we mee, geven we advies en stellen we het beste team samen voor de opdracht!
Zo weet je zeker dat je het hoogst mogelijke resultaat op je videocontent hebt!

Meer lezen over contentstrategie?

Wil je ook aan de slag met videocontent?

We plannen graag een kennismakingsgesprek.

De aanvraag is binnen!

We nemen binnen 48 uur contact met je op!

Can't send form.

Please try again later.